Ak niekto presne nevie, aký byt či dom by chcel kúpiť, stane sa, že rozhodnutie nečakane príde a kupujúci dostane otázku – čo vlastne chce?
Rozhodnite sa o rozpočte
Než začnete plánovať tapetu, ktorú vložíte do budúcej obývacej izby, musíte sa rozhodnúť pre hlavnú otázku: Aký rozpočet ste ochotní vyčleniť na nákup nehnuteľností? Situácia, veľkosť bytu a trieda domu budú závisieť práve od tejto otázky.
Opýtajte sa sami seba: „Prečo?“
Ďalšia kľúčová otázka sa týka účelu nákupu. Stanovenie si cieľov na obstaranie nového bytu priamo ovplyvňuje výber konkrétneho objektu, rovnako ako jeho umiestnenie. Je to jedna vec, ak človek kúpi byt len pre seba, pretože len chce „zmeniť situáciu“. V tomto prípade všetko závisí len od osobných preferencií, chutí a želaní. Ale vo väčšine prípadov sú dôvody na získanie nového obytnéhopriestoru celkom špecifické – zmena práce, prijatie dieťaťa na univerzitu alebo doplnenie rodiny.
Kam ísť?
Najčastejšie v závislosti od umiestnenia nového bývania si zákazníci zvolia časť mesta, kde už žijú, alebo sú orientovaní na najbližšie oblasti. Ak však kupujúci sú pripravení sa premiestniť do oblasti, ktorá im nie je známa, potom hlavné kritérium výberu je komponent infraštruktúry a dopravná dostupnosť. Okrem toho sa kupujúci často pozerajú na neprítomnosť neďalekých škodlivých podnikov a hlučných diaľnic. Mimochodom, niekedy je výber miesta budúceho pobytu určený ekologickými ukazovateľmi okresu. Platí to najmä pre mestá, v ktorých sa nachádzajú veľké výrobné zariadenia. Sami sa už musíte rozhodnúť čo bude mať vplyv na Vaše bývanie.
Po vyriešení primárnych problémov odporúčame potenciálnym kupujúcim študovať trh s nehnuteľnosťami, oboznámiť sa s návrhmi a typmi plánov. Ak to chcete urobiť, špecializované časopisy alebo internetové stránky pre nehnuteľnosti, rovnako ako konzultácie v agentúre sú Vám stále k dispozícií a najjednoduchšou a najpríjemnejšou cestou hľadania informácií je internet.