Či už vyberáte novú chladničku alebo kuchynskú linku, vedieť, ako pritiahnuť čo najviac záujemcov je umenie. Niet preto pochýb, prečo sa každoročne vydávajú desiatky kníh na túto tému. Stať sa vo svojom odvetví úspešným si vyžaduje čas a starostlivosť o klienta. Navyše, ak dobre zapôsobíte, do budúcna sa buď zákazník vráti či dá avízo známemu.
Berte si príklad od veľkofiriem
Ak aj vy ste len teraz začali vlastnú dráhu vo svete podnikania, určite ste znepokojený nie len konkurujúcim trhom, ale aj vlastnou seba prezentáciou. Ako na zákazníka pôsobíte? Staré otrepané pravidlá sa stali samozrejmosťou. Naopak, väčšiu pozornosť si vyslúžite, ak ich nebudete dodržiavať. Byť k nakupujúcim drzí a nepríjemní je tabu a pre väčšinu veľkých firiem je to úplne neprijateľné. Okrem kvalitnej obsluhy ale stavajú aj na niečom inom, a to na jedle a pití.
Nakoľko si chcete zákazníka udržať?
To je otázka, na ktorú potrebujete svoju úprimnú odpoveď. Pri rýchlom občerstvení alebo podnikaní so zmrzlinou sa u vás zákazník dlho nezdrží a ponúkať mu výhody na viac je už len kvôli cenám produktov nevýhodné. Ibaže, ak podnikáte s nábytkom, v starožitníctve alebo v oblasti technického zabezpečenia, nie je na škodu sa priblížiť k prirodzeným ľudským potrebám. Ak u vás záujemcovia trávia viac času, je na rade, aby ste im začali ponúkať doplnkové služby v podobe potravín a nápojov.
Čo všetko ponúknuť?
Veľké reťazce dobre vedia, že keď dajú do svojej ponuky obed v reštaurácií za malý poplatok, klienti sa u nich zdržia dlhšie, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že si niečo vyberú. Navyše sa tam vrátia, ak sú služby kvalitné. Samozrejme, že zrovnávať sa s takýmito gigantmi nemá cenu, ak ste iba živnostník. Ale aj tak sa môžete prispôsobiť. Káva je dnes už nie je ničím výnimočná. Staviť môžete aj na zákusky a suché pečivo. Ak hostíte niekoho aj niekoľko hodín, v ponuke by ste mali mať aj čerstvé ovocie alebo obloženú misu.